Zawsze, gdy dokonujemy zakupów w sklepach internetowych powinniśmy zdawać sobie sprawę, że zakupiony towar w jakiś sposób musi do nas dotrzeć. W większości wypadków jest to wysyłka za pomocą poczty lub ewentualnie firmy kurierskiej. Wszystkie punkty internetowe wymagają od swoich kontrahentów, by to oni takie wydatki przesyłki ponosili. Dlatego też trzeba je zawsze doliczyć do ceny artykułów, które pozyskujemy.
Jeśli pozyskujemy parę przeróżnych rzeczy u jednego sprzedawcy, w jednym sklepie zazwyczaj wysyłane są one do nas w jednej paczce. Wówczas wydatki ponosimy tylko raz. Jest to bardziej popłatne niż wysyłka towarów w wielu przeróżnych paczkach. Nieraz robimy zakupy typu kasia. Są tacy, którzy z rozkoszą chodzą do sklepów, ale są i tacy, którzy sugerują punkty sprzedaży internetowe za pierwszorzędny sklep. Co prawda takie punkty różnią się od schematycznych. Nie jesteśmy w stanie przecież dotknąć towaru, zobaczyć jego jakości.
Jesteśmy w stanie jedynie przeczytać opis, pooglądać zdjęcia, przesłać zapytanie do sprzedającego. Pragniemy mieć stuprocentową pewność, że taki sklep jest solidny, ze dba o swoich klientów i przede wszystkim, że nie oszukuje. Chcemy także, żeby zakupy, które zamówiliśmy dotarły do nas jak najszybciej. To kupujący opłaca koszty przesyłki, wybiera również, sposób, w jaki przesyłka ma mu być dostarczona. Może wobec tego wybrać sposób trochę droższy – na przykład kurierem, niemniej jednak również ma do wyboru na przykład przesyłkę pocztą. Oczywiste jest, ze czas dostawy jest określony. Towaru nie dostaniemy za godzinę od zakupu. Musimy poczekać. Czasami nawet kilka dni. Jeśli punkt sprzedaży internetowy jest uczciwy, jeśli zależy mu na klientach przesyłka będzie nadana ekspresowo. W pewnych momentach w tym samym dniu, w jakim zostały zrobione zakupy.
